Pengalaman dengan iPhone

Fuhhh..lama juga tak post.Ok,kali ini saya post pasal iPhone 3G.Apasal post pasal benda ini,kenapa tak post pasal iPhone 5...Sebab saya ialah...saya selalu fikir kenapa iPhone merupakan smartphone No.1 terbaik didunia..dan alhamdulillah saya dapat jawapannya...rasanya lah.
Begini cerita dia.Hari itu,ketika saya berada di masjid(bulan puasa).Saya terjumpa seorang kawan baru...actually junior aku dari sekolah menengah.Berlaku perbualan antara kita..Kemudian dia tunjukkan iPhone dia.(because our conversation,untuk tunjuk gambar) .Aku pun ternganga dan terpesona apabila sentuh iPhone tersebut.Kemudian,saya minta izin untuk gunakan iPhone dia sebentar.Saja nak test feature.Dia gunakan iPhone 3Gs....

Result dia,saya faham dan mengaku ia memang smartphone yang hebat .Kenapa?
-->Touchscreen sensitive sangat..sentuh sikit je,bolih pakai application dia.Tak payah pakai "force"
-->Senang faham untuk cara gunakan-nya.Tutup sebuah application,tekan aje butang bulat itu.
-->Application yang menarik.Price around RM10-RM20...(beli di itunes store)
-->Camera dia bagus.Nampak macam ada auto-focus.Walaupun xda lampu flash,tapi gambar yang ditangkap memang cantik.
-->Best nak taip mesej/nota.Senang sikit keyboard screen dia.
-->Gallery gambar dia terbaik.Zoom gambar pun senang.
-->Tak slow.Laju apabila buka sebuah apps,tak hang ketika gunakan..
-->tak-tau apa lagi..

Apa yang tak best ialah...Bluetooth dia dan kalau tak ada duit...tak mampu beli..Itu aje..
Technical specifications

Itu yang saya dapat share.Sila comment kalau ada kesilapan atau nak tambah...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Life Is Simple LA! © Life-Is-Simple-LA!!!-2010-till now.