Jenis-jenis blog di Internet


Saya galakkan para follower dan pembaca blog saya untuk buat blogwalking.Kenapa? supaya anda akan tahu blog-blog yang ada di dalam dunia internet.Pelbagai jenis blog saya jumpa ketika saya blogwalking.Berikut adalah jenis-jenis blog yang kemungkinan anda akan jumpa.

1.Blog buat sideincome - orang yang buat blog ini,bagi saya dia tidak ikhlas.Hanya semata-mata nak buat duit.Dengan iklan nuffnang/affiliate merata-rata skrin.Siap suruh klik.promote join MLM.

2.Blog comic - blog yang penuh cerita lawak siap dengan gambar begini,ataupun cerita rekaan yang menarik untuk dibaca.
3.Blog Islamic - blog ini selalunya ustaz/student yang islamic buat.Aku suka blog jenis ini.Mereka express benda yang patut kita buat,dan selalu memperingati kita.Siap dengan dalilnya.

4.Blog cute - blog jenis ini selalu banyak follower,sebab blogger dia adalah perempuan.Buka blog dia je,keluar muka perempuan itu siap bermakeup.hahahhaha.Sesetengah blogger perempuan letak gambar "duckface" version.

5.Blog politik - blog ini penuh kritikan parti yang dia benci,dan selalu support pemimpin parti yang dia suka.Dan selalu promote kebaikan dibuat oleh parti dia.

6.Blog fakta - saya suka blog ini.Banyak benda saya tahu.Selalu present information dengan infographics dan gambar2.Tapi make sure janganlah panjang post whole page.Orang lari la...

7.Blog tutorial - blog ini sesuai untuk orang yang nak belajar sendiri.Ramai menyukainya.Penuh dengan tutorial mengenai komputer,blogging,coding,dan macam2 lagi.

8.Blog Business - business online.Jual produk dengan modal yang tidak mahal.Beginner level for online shop.

9.Blog Rojak - somehow seperti blog aku la.hahha.Campur je...

10.Blog kutuk orang/gossip - artis/classmate/pemimpin/kerajaan/makanan/sekolah dan macam2 lagi.

11.Blog photography - blog ini penuh dengan gambar yang menarik yang ditangkap oleh photographer sebagai hobby dia,dan gambar2 yang menarik dari orang lain.

kalau tau apa-apa lagi selain jenis-jenis ini.Comment aje.Saya nak tahu juga

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Life Is Simple LA! © Life-Is-Simple-LA!!!-2010-till now.