Cara Mulakan Business Online part2

Bahagian ini saya akan ceritakan mengenai Keyword. Benda ini penting sebab ia akan menjadi satu address di website anda.Jadi,apabila seorang user buka Google,kemudian masukkan carian-nya.Google akan cari carian tersebut keyword yang ada dalam website.Contohnya:apabila saya masukkan carian "teddy bear"
ini yang keluar
Jadi,untuk mendapatkan nama website anda terpapar di Google dalam page pertama dalam top3 bukanlah perkara mudah.Untuk mendapatkan dalam top3 pertama nama website mestilah unique,ramai orang visit website anda,dan ada keyword dalam website lain(fb,twitter).Jadi,untuk mengetahui keyword yang sesuai digunakan dalam website anda.Anda perlu buat research dan masukkan coding keyword dalam website anda.Code itu selalunya dilabel sebagai "Meta tag".Ini contohnya

"<meta name="description" content="teddy bear murah, cute teddy bear, teddy bear online" />"
"<meta name="keywords" content="teddy bear, cute," /> "

Saya tidak tipu.Sebagai contoh,ini website kawan saya,dia menjual pakaian jersi bola sepak. nama website dia algebra jersi.Bila search di google.Jangan terkejut.Hampir seluruh page.

Ok now,ini perkara penting.Mengetahui keyword yang sesuai. Saya rasa ini solution yang free dan terbaik. Dengan gunakan Google Adwords:Keyword tool. Saya jumpa satu video mengenai keyword dan cara gunakan Google keyword tool. Ia sangat senang untuk difahami. Seriously. Bahasa Inggeris faham?

PS:// sebelum klik search make sure lokasi adalah malaysia.Begitu juga Language
Sekarang,luangkan masa anda untuk cari title yang sesuai dengan business anda,keyword yang sesuai supaya dapat dimasukan dalam meta tag.Just masukkan keyword dengan gantikan kawasan yang saya highlight.
"<title>Nama blog anda</title>"
"<meta name="description" content="teddy bear murah, cute teddy bear, teddy bear online" />"
"<meta name="keywords" content="teddy bear, cute" /> "

masukkan kod ini sebelum </head>...

All the best,saya share apa saya tahu. Click for part3

hahaha,baru post benda ini,dah top3 dalam google

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Life Is Simple LA! © Life-Is-Simple-LA!!!-2010-till now.