Kenapa ramai suka Internet Meme

Aku sure ramai pernah lihat character ini aka troll meme.

ataupun meme berikut dalam web browser anda.

Apa yang banyak saya fikir dalam otak saya ialah bagaimana ramai orang manusia di bumi ini suka terhadap comic/lawak orang lidi ini ?
Ketika waktu 'childhood' saya,kalau saya lukis orang lidi,means tak pandai lukis la.Kalau dapat lukis mickey mouse or other cartoon character,boleh dikatakan hebat.

Tapi sejak kebelakangan ini,banyak facebook page,blog,website dibuat dan kandungannya penuh dengan lawak komik orang lidi ini atau senang kata 'meme'.

Setelah beberapa lama duduk depan laptop dan membaca website/blog/page fb,gelak ketawa,tanpa hiraukan masa yang berlalu dengan laju.Sekarang,saya sedar kenapa ia awesome dan ramai sukakannya.

Senang je jawapan dia.
  • lawaknya kebanyakkan berlaku pada kehidupan harian kita
  • format dalam bentuk komik,memudahkan pembaca baca ikut flow cerita.
  • cerita tak complex
  • anda boleh buat comic meme itu sendiri,i am not joking!.You can create your own meme/meme comic
  • lawak terus terang,orang tua,budak tadika pun faham
Btw,aku selalu baca lawak meme kat 9gag.But beware you soul will be taken.LOL.

Kalau nak tambah pendapat atau kritik,feel free to comment.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Life Is Simple LA! © Life-Is-Simple-LA!!!-2010-till now.