Samsung Galaxy Mini user review

Just nak share experience saya gunakan smartphone yang low-budget dengan OS Android. Saya beli dengan harga RM599.00 di kedai samsung yang ada branch dekat bandar.Orang kat kedai bagi saya free apps,screen protector,4gb memory card-mini SD.

Dalam kotak itu,samsung bagi user manual,cd kies(file transfer software),USB cable,mini SD card adapter,charger jenis usb port,dan of course smartphone samsung galaxy mini.kalau nak tahu feature yang ada pada smartphone ini,sila klik sini .

So far,saya happy sebagai beginner Android user.Saya dapat rasakan macam pakai iPhone aje,lol.
Apps banyak menarik.Tapi,tidak gunakan semua la.Rasa macam bazir aje.Slide menu tidak lag,semua laju,takda masalah buka apps.Main angry bird ok aje..Cumma tidak best ialah Battery dia cepat habis,especially apabila gunakan wifi.Jadi pandai2 gunakan.So far,saya test battery,ia tahan selama 15 jam dari time saya on pada hari pertama.Tapi best news ialah saya boleh charge smartphone ini dengan USB charger.So,kalau duduk kat computer lab mana2 kat kampus,cucuk je cable+hp pada PC...hahhaha

Camera boleh tahan la walaupun tidak ada LED padanya.Jadi,gambar cantik kalau surrounding ada banyak cahaya.Tambahan pula,ada setting gambar landscape night,sport,indoor,beach/snow,sunset,dawn,etc...

Bagi saya samsung galaxy mini sesuai pada orang yang tidak selalu main game/use wifi.Just use untuk message+call,ambil nota,baca powerpoint/word document,or just nak belajar biasakan dengan android.
Good news,samsung galaxy mini boleh upgrade kepada Gingerbread-android 2.3...Asia version sudah keluar.
So,inshaAllah tidak akan masalah yang selalu occur pada samsung galaxy mini...

Berikut adalah gambar yang saya ambil dengan samsung galaxy mini ini


Ini adalah video demo bagaimana ia berfungsi

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Life Is Simple LA! © Life-Is-Simple-LA!!!-2010-till now.